KİŞİSEL BLOG'UMDA YER ALAN TÜM GÖRÜŞLER, HİÇBİR 3. PARTİYE DEĞİL, SADECE BANA AİTTİR.



İrlandalılar da ağlar

İlk defa ağlayan bir İrlandalı gördüm. Acı ve mutsuzluk eşiklerinin ne kadar yüksek olduğunu düşündüğümü, Grafton Street'te dolanırken gördüğüm ağlayan o İrlandalı kadının aklımdan çıkamamasından anladım. Ne olmuş olabilir ki ağlaması için? Bi buruldum, içinden çıkamadım..

..sonra, Pazar günleri müze gezmek isteyenleri herbirine tek tek ücretsiz götüren Dublin Culture Bus'a bindim. Dublin City Gallery The Hugh Lane'de indim. A-a bi baktım odadan odaya dolanırken gözlerim doldu. Sanat ruhun gıdası ama ne zamandır doyunca duygulanıyoruz? Hal böyleyken Grafton Street'teki kadın napsın?

Gerçi belki o da bu galeriden yeni dönmüştü, Francis Bacon'un kanvasın tersinde çalışarak oluşturduğu, incelemelere konu olan tekniğin, aslında Monte Carlo'da parasız kaldığı bir dönemde elindeki kanvasların tersini kullanmaya başlaması ve bunun daha iyi sonuç verdiğini tesadüfen görmesi sonucu ortaya çıktığını yeni öğrenmişti. Bu yeterince hüzünlü değilse, bu deneyimi Francis Bacon'un kendisiyle yapılan bi röportaj videosundan dinlemek, gözlerinin arkasında dolanan bir galaksiyi dolduracak düşünce olmasına rağmen sadece bir ağzın izin verdiği kadar kelime ile bunları ifade etme çabası insanı rahatlıkla ağlama noktasına getirir. O noktaya gelince de röportajın yapıldığı atölyenin tüm orjinalliğiyle galeriye taşınmış halini görmek üstüne tuz biber olur.

Galerinin mağaza kısmına girdiğimde dolan gözlerim kurumuştu. Ordan şöyle bir kart aldım: (simsiyah zemin, sadece 3 tane beyaz konuşma baloncuğu) "How are you feeling?" "I'm feeling very unstable and insecure. I also feel very worried and anxious about everything" "I also feel trapped and I feel I'm much too fat and that people are laughing at me. I feel very frustrated and depressed. I feel that I am unable to meet the demands that have been made of me. I am in a bit of a rut as well", ve kendimi iyi hissettim.

5 yorum:

Eda YUNUS dedi ki...

Merhaba,
ben sizin blogunuzu irlanda ile ilgili bilgi toplamak isterken google!dan buldum. Yazılarınızı okudum ve sizden irlanda da yaşamak ile ilgili bilgi almak istiyorum. Yalnız sürekli yaşamak istanbuldan türkiyeden ayrılmak. Evliyim ve bir kızım var. İstanbulda eşimle aynı işi yapıyoruz. Denizcilik sektörü yalnız kamu. Ciddi Ciddi orada yaşamayı düşünüyoruz. Ne gibi işler yapabiliriz veya yerleşme durumumuz nasıl olabilir. Bana cevap yazarsanız çok çok sevinirim. Şimdilik hoşçakalın. Görüşmek üzere.

Eda YUNUS dedi ki...

Merhaba,
Sizi ve yazılarınızı google!da İrlanda ile ilgili bilgi toplamaya çalışırken rastladım. En çok merak ettğim İrlanda!da yaşayan bir Türk nasıl bulabilirmdi. Oyüzden çok mutluyum. İrlanda merakım nerden derseniz biz eşimle orada yaşamak istiyoruz. İstanbulu Türkiyeyi bırakmak. Birde kızım var 1,5 yaşında. Eşimle aynı işi yapıyoruz İstanbulda Denizcilik Sektörü (Kamu) Ancak internet harici bir bilgiye sahip değilim İrlanda hakkında. Siz orada yaşayan biri olarak beni yönlemdirebilir yardımcı olabilir misiniz. İş ve sürekli yaşam hakkında. Beni bilgilendirirseniz çok sevinirim. Şimdilik hoşçakalın.

100IrishwithTurkishness dedi ki...

Merhabalar Sena!!!! Ne kadar guzel bir blogunuz var ya!!! Ben 17 sene, Turkiye'de oturdum........Irlandaliyim ben!!!Yeni dondum Irlanda'ya temelli :S Turk arkadaslar ariyorum Dublin'de cunku Turkleri coooooooook severim ben!! Lutfen, please yani........please contact me!! I want to meet the Turkish community in Dublin cos I want to work with the Turks cos I get on so well with Turks!! BTW, I'm a female, so don't worry........rahatsiz etmem canim :) Dort gozlu yanitiniz bekliyorum :) Gorusmek uzere!!!

100IrishwithTurkishness dedi ki...

hi seda..........i'm trying again.....i don't think my first one went through to you, if it did please let me know, i don't understand this google!! It made me change my account name......please contact me on irishturk06@gmail.com.......looking forward to hearing from you.......Turkce yazmak icin coooooooook yorgunum....iyi geceler!

The Real Terrorism dedi ki...

Merhaba, Sena hanım..Size ulaşamadığım için malesef yorum ile belirteceğim konuşmak istediğim konuyu..Ben İrlanda'da üniversite eğitimi almak istiyorum ve şuan İzmir'De yaşıyorum..Siz herhalde orada yaşıyorsunuz şuan.Benim sizden ricam benimle irtibata geçip İrlanda'da ki eğitim hakkında bildiklerinizi veya orada ki yaşam ile bildiklerinizi aktarırsanız memnun olurum çok çünkü bu işe ciddi olarak bakıyorum ..adresimi yazayım turkmen1944@hotmail.com

iLGİLENİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM
İyi günler.