KİŞİSEL BLOG'UMDA YER ALAN TÜM GÖRÜŞLER, HİÇBİR 3. PARTİYE DEĞİL, SADECE BANA AİTTİR.



Marie Antoinette ve Polyanna

Dublin toplu taşıma otobüsleri İETT otobüslerinden biraz farklı. (Bi kere en başta otobüse sol taraftan biniyosun.) Bizim dolmuş sistemi gibi gideceğin yerin uzaklığına göre nakit ödüyosun. En kısa yolculuk -ki bu yanlış hatırlamıyosam 5 duraklık mesafeye kadar oluyo- 1 avro 5 kuruş (2 milyon para). Bizim halk otobüsleri gibi asistan da yok. Ücreti direk şoför gözetiminde bi kutuya atıyosun, bileti de verdiğin paraya göre bastırıp alıyosun. Oldu da 1,05 avro bozuğun yok, 2 avron var, o zaman 95 kuruş para üstünü orda alamıyosun, biletinin devamı olarak "95 kuruş alacaklı" diye bişey daha basıyo şoför bey, onla şehir merkezindeki Dublin otobüsleri kurumundan alıyosun. Mesela ben geçen gün son 1 senelik "alacaklı" fişlerimi götürdüm, 15 avro 30 kuruş para üstümü toptan tahsil ettim. Oldu da bozuk paran hiç yok sadece kağıt paran var, o zaman otobüsü unutuyosun, taksiye biniyosun (ekmeğin yoksa pastanı yer gibi). Kağıt parayla otobüs bileti alınamıyo burda. Neredeyse hepsi iki katlı. Mesela ben, evimin penceresinden, şehir merkezine 2 ve 3 numaralı otobüslerin üst katında gidenleri görüyorum. Bir de, en hoşuma giden kısmı, otobüsten inerken şoföre teşekkür ediyosun. Seni o kadar taşıdı sesini çıkarmadan, kazasız belasız istediğin yere getirdi, tadında..

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Google'da Dublin ile ilgili sitelere bakarken senin blog'una rastladim ve cok hosuma gitti.
Iki satir yazip cok keyifli yazilarin oldugunu soylemek istedim.
Basarilarinin devamini dilerim.
Arlet
Ps.Dublin merkezde onerecegin,uygun bir otel olursa bana bildirirsen cok sevinirim.
arlet.polat@adidas-group.com

orhan dedi ki...

Merhaba !!!
4 5 aydır bloğunu okuyorum ve cok keyif alıyorum... Üstelik orada bulunmus ve benzer şeyler deneyimlemiş olduğum cok daha manalı geliyo...Yorum ve gözlemlerinin daha sık olması dileğiyle...

Adsız dedi ki...

irlandada yaşama isteğim yazılarınızla daha da artıyor. ve ekmek pasta örneği çok sevimli durmuş şap diye de oturmuş ^^